អ្នកកោះដាច់​ត្អូញត្អែរចំពោះអំបោះសូត្រឡើង​ថ្លៃ ខណៈតម្លៃ​ហូលផាមួងលក់​បាន​ថោក

0
2000

ភ្នំពេញៈ ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែលជាអ្នក​ប្រកប​របរ​ ត្បាញ​ហូល ផាមួង នៅ​កោះដាច់ កំពុង​ត្អូញត្អែរ ចំពោះ​តម្លៃ​អំបោះ​សូត្រឡើង​ថ្លៃ​ នាប៉ុន្មាន​ខែ​ចុងក្រោយ​ដើមឆ្នាំ​២០១៨នេះ​។

អ៊ុំស្រី បូ សុខ វ័យ​៦២ឆ្នាំ ជា​ប្រជាពលរដ្ឋ​រសនៅ​សង្កាត់​កោះដាច់ និង​ជាពលរដ្ឋ​​ប្រកបរបរ​ត្បាញ​ហូល ផាមួង​នេះ តាំង​ពី​ដើមរហូត​តកូនតចៅ​មក​ដល់​បច្ចុប្បន្ន បាន​ត្អូញ​ត្អែរ​ចំពោះតម្លៃតម្លៃ​អំបោះ​សូត្រ ដែល​ឡើង​ថ្លៃ​យ៉ាង​គំហក់ ធ្វើ​ឲ្យ​របរ​ដែល​អាច​ចិញ្ចឹម​គ្រួសារ​របស់​ពួកគាត់នេះ កុំ​ពុង​ប្រឈម​ប្របញ្ហា​។

អ៊ុំស្រី​បាន​ប្រាប់​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា កាល​ពី​សប្ដាហ៍មុន​ថា កាល​ពី​ឆ្នាំ​២០១៧ តម្លៃ​អំបោះសូត្រ មួយ​ដុំ​ដែល​មាន​ទម្ងន់​ជាង​១គីឡូក្រាម លក់​ក្នុង​តម្លៃ​ត្រឹម​១០០ដុល្លារ​ប៉ុណ្ណោះ តែ​ប៉ុន្មាន​ខែ​ឆ្នាំក្នុង​​ថ្មីនេះ តម្លៃ​អំបោះ​សូត្រ​ហក់ឡើង​រហូត​ដល់​១៥០ដុល្លារ​ក្នុង​មួយដុំ​។

ការ​ត្បាញ​សូត្រ ឲ្យ​ក្លាយ​ទៅជា​សម្លៀកបំពាក់ មិន​មែន​ជាការ​ងារ​ងាយ​ស្រួល​នោះទេ តាម​ការ​ឲ្យ​ដឹក​ពី​អ៊ុំ​ស្រី និង​ប្រជាពលរដ្ឋ​នៅកោះដាច់ ទម្រាំ​ត្បាញ​បាន​សំពត់ ឬហូល​ ផាមួង​ ចេញជារូបរាង មួយៗ ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល​ ពី១សប្ដាហ៍ ទៅ​១០ថ្ងៃ ហើយ​ត្រូវ​អង្គុយ​ត្បាញ​ពេញ​ៗ១ថ្ងៃ​ថែមទៀត​។

ទាក់ទិន​ចំពោះ​តម្លៃ​អំបោះសូត្រ​កំពុង​ឡើង​ថ្លៃនេះ អ៊ុំស្រី សុខ បាន​ឲ្យដឹងថា ព្រោះ​ប្រជាពលរដ្ឋ​មិន​មែន​ជាអ្នក​ចិញ្ចឹម​ដង្កូវនាង ធ្វើ​សូត្រ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង ហើ​ត្រូវ​ទៅទិញ​បន្ដ​ពីឈ្នួញ​នៅភ្នំពេញ ទើប​តម្លៃ​គេ​ចង់​ឡើង​ពេលណាក៏បាន​។

ព្រោះ​បញ្ហាញ​តម្លៃ​អំបោះ​ឡើង​ថ្លៃ​នេះ ប្រជាពលរដ្ឋ​មួយចំនួន​នៅ​កោះ​ដាច់​ដែល​ធ្លាប់តែ​ប្រកប​របរ​ត្បាញ​ហូល ផាមួង កំពុង​សម្រេច​ចិត្ដ​បោះ​បង់​របរ​ប្រពៃ​ណី​នេះ​ជាបណ្ដើរ​ៗហើយ​។

គួរបញ្ជាកថា ការស្លៀកពាក់របស់នារីខ្មែរ គឺសំពត់ហូល ផាមួង ដែល​ហូល​នោះ​ត្បាញ​ចេញពី​សសៃ(សូត្រ) របស់ដង្កូវ (នាង) [ព្រះនាងនាគ]។

ដង្កូវនាងខិតខំបញ្ចេញសូត្ររបស់ខ្លួនអស់ពីរាងកាយ ដើម្បីអោយកូនខ្មែរបានស្អាតបាត មាន​សោភ័ណ​ សុខចិត្តរុំព័ទ្ធក្នុងសំណាញ់សូត្ររហូតអស់សង្ខារ។ សូត្រដែលមានមក ត្រូវ​បាន​ត្បាញ​ចេញ​ជាហូល ដែលមានក្រឡាគោម តំណាងអោយស្រកានាគ ដែលសំគាល់អត្តសញ្ញាណខ្មែរ។

កាលបើនារីខ្មែរនៅប្រកាន់ភ្ជាប់ការស្លៀកពាក់បែបប្រពៃណីនោះ វប្ប​ធម៌​ខ្មែរ​នៅ​តែ​ពណ្ណ​រាយ​ជា​ដរាប​។ យុវជនក៏អាចយកសាច់សូត្រនោះ មកធ្វើជាអាវបានដែរ។

បច្ចុប្បន្នអ្វីដែលបានប្រទះនោះ គឺមានតែពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំ និង បុណ្យភ្ជុំបិណ្យ ឬ បុណ្យ​សាសនា​តិច​តួច​ ប៉ុណ្ណោះដែលប្រទះឃើញកូនខ្មែរជំនាន់ក្រោយ ស្លៀកហូល ពាក់អាវប៉ាក់៕